Dakarské dobrodružství začalo už i pro Czech Samurais tým

Technickými přejímkami ve Španělsku prakticky začal Dakar a Dakar Classic 2025. Nechyběl na nich ani Czech Samurais tým. Pilot Toyoty Land Cruiser 90 Ondřej Martinec se připravuje na svou druhou účast, tým celkově již na pátou, což rodinný tým řadí mezi stálice Dakarské rally. A organizátoři slibují, že Dakar 2025 bude pravé písečné peklo. Jeho trasa dakarskou karavanu se uskuteční od 3. do 17. ledna z  Bisha do Shubaytah. 

Oficiální trasa Dakaru 2025 byla odtajněna

Dobrodružství z Bisha do Shubaytah měří více jak 7700 kilometrů a z toho připadá více jak 5000 km na speciální měřené úseky.

Příští ročník populárního závodu bude jen pro otrlé, nabídne totiž návrat Chrono 48, počet ujetých kilometrů v nich narostl a v ještě rozmanitějším terénu se budou střídat rychlé a technické úseky. Posádky budou čelit této výzvě v úvodním týdnu, a to hned druhou závodní etapu, kde se možná bude rozhodovat o výsledcích. K tomu se přidá Maratónská etapa, která je také zařazena do úvodního týdnu Dakaru.

Dakar Classic stále populárnější

Na Dakaru Classic se se střetne sedmdesát šest vozů a devatenáct kamionů z minulé éry. Oproti předešlému ročníku se kategorie Dakar Classic může těšit například na povinné absolvování dun. Než se ale Ondřej Martinec se svou posádkou 3. ledna postaví na start legendárního závodu, odehraje se ještě několik důležitých událostí. Vše začalo odjezdem techniky na Dakar do španělského přístavu v Barceloně, kde se soutěžní i doprovodné speciály nalodily pro plavbu do Saúdské Arábie.

"Do Španělska jsme v dakarské karavaně vyjeli se třemi auty. Posíláme jak závodní speciál Toyota Land Cruiser 90, tak i doprovodný kamión, v němž budou mít kluci dokonalé zázemí. Kamión je vybaven od podlahy po střechu vším potřebným pro Dakar Classic. Třetí auto je "fotografická" Toyota, která již v minulosti přinášela fotografie, videa a nejčerstvější informace přímo z trasy Dakar Classic," glosuje Ollie Roučková, šéfka týmu, která pro letošní ročník přerušila závodní kariéru, díky přírůstku do rodiny.

Náročná část Dakaru čekala už v Barceloně.

Tady český tým čekala první část technických i administrativních přejímek. Oproti minulým rokům pořadatelé vše zrychlili a mysleli i na to, že jezdci ze všech koutů Evropy potřebují mít oficiální místo kde budou moct zaparkovat závodní karavany, před tím, než se vydají do kolotoče přejímek.

"Vždy mám největší nervy, jestli máme všechny dokumenty správně vyplněné, jestli jsme na něco nezapomněli a jestli jsme překlady z angličtiny, mnohdy i francouzštiny pochopili, zejména u novinek pojících se k závodní Toyotě. Pro mě osobně, je opravdu nejnáročnější část právě první část přejímek. Kdy se může snadno stát, že vás z Barcelony vrátí zpátky domu a pro vás tak Dakar končí. Ještě Kluky jsem poprvé jistila z České republiky na dálku a okusovala si nehty a nervózně čekala na každé zazvonění telefonu," přiblížila aktuální situaci Ollie Roučková. Ta pro celý tým připravuje kompletní dokumentaci.

Pořadatelé pečlivě zkontrolovali technické i bezpečnostní parametry všech závodních, asistenčních i foto vozů a povinná vybavení  jezdců a spolujezdců.

"Máme za sebou dlouhý přejezd  s technikou, cca 1800 Km, na kterém jsme strávili dva dny i s malým zpestřením proražené pneumatiky na vleku v pěkně frekventovaném místě dálnice. Poté jsme přijeli na administrativní i technické přejímky, kde už byla polovina Evropy, včetně mnoha Čechů. Pořadatelé by pomalu k angličtině a španělštině mohli přidat ještě český jazyk," řekl s nadsázkou Ondřej Martinec.

Po administrativních přejímkách tým pomáhal ještě dvěma autům a technické přejímky končily kolem čtrnácté hodiny. "Zapomněl jsem všechny dokumenty u technických komisařů, a všiml jsem si toho až když jsme jeli s vozy do přístavu což byl docela velký problém. V přístavu po nás před naloděním opět chtěli techničáky, které právě zůstali u komisařů. Nakonec se vše vyřešilo a my jsme odevzdali naše tři auta a ještě dvě kolegů z ČR a tím pro nás Dakar Classic 2025 začal," přiblížil jediný problém pilot toyoty.

Odlet na Rallye Dakar a po soutěži rovnou do porodnice

V prosinci si členové týmu užijí poslední chvíle odpočinku.  Letos dakarská výprava odlétá do dějiště Dakaru už 29. 12. Bezprostředně po příletu do Saúdské Arábie, následuje shakedown a závodní stroje projdou druhou částí technických přejímek, u kterých se často zapotí i mechanici. Ondřej Martinec se s týmem vrátí  19. ledna. S největší pravděpodobností pojede rovnou z letiště do porodnice, odkud si přiveze domu čerstvou maminku i s malým závodníkem.

Pavel Vydra

Czech Samurais tým

Foto: Jakub Fára, František Krtil