Nový projekt Fandation spojuje sportovní výzvy s dobročinnou pomocí
Chcete překonat vlastní rekord, dodat si extra motivaci, oslovit široké pole fanoušků a přitom mít možnost zlepšit život někomu, kdo pomoc skutečně potřebuje? Pak se můžete zapojit do zcela nového projektu Fandation, který propojuje svět sportu a osobních výzev s dobročinností.
Každý sportovec se může sám rozhodnout, jak si osobní výzvu i výši cílové částky pro finanční pomoc nastaví, a jakému konkrétnímu člověku či projektu chce svým výkonem a silou své komunity pomoci. Jednoduše si v rámci přípravy na konkrétní závod nebo vrcholnou akci stanoví vlastní challenge či výkon, který chce atakovat. Na platformě Fandation poté vytvoří fanouškovskou výzvu spojenou s pomocí založenou na crowdfundingu, v rámci níž chce aktivovat komunitu svých fanoušků k vybrání konkrétní částky.
„Projekt spojuje motivaci sebe sama s celospolečenským dobročinným přesahem. Sportovci díky naší platformě mohou lépe vtáhnout svou fanouškovskou komunitu do své přípravy a následně i závodu. Zároveň mohou díky virálnosti a síle příběhů získat i fanoušky nové. Navíc díky veřejné výzvě přivádí pozornost k tolik potřebným tématům a projektům s celospolečenským dosahem,” přibližuje startup jeden z jeho zakladatelů Chadi Moussawi.
Z vybraných peněz míří na pomoc konkrétnímu člověku či projektu vždy 100 procent částky doplněné o sumu dorovnanou sportovcem. Fandation pracuje s myšlenkou takzvaného performance-based crowdfundingu a na kampaních spolupracuje s v Česku dobře známou dárcovskou platformou Donio, která pomohla už tisícům lidí potřebujících pomoc.
Zatímco finance vybrané v rámci výzvy pomohou potřebným ihned, sportovcům přináší platforma možnost lepší a cílenější práce s fanoušky. Prostřednictvím atraktivního obsahu a storytellingu ze zákulisí přípravy profesionálního sportovce pak i možnost oslovení nových, zejména na sociálních sítích. Spojením s dobročinným projektem a silou obou příběhů pak díky zvýšené mediální viditelnosti přináší i možnost zaujmout a oslovit komerční značky a získat tak potřebné finance pro svou náročnou přípravu. Výzvy si však pro komunitu svých přátel může vytvořit i hobby sportovec, který by chtěl přispět vlastním úsilím a “vyhecovat” k pomoci své přátele.
Jednu z prvních výzev odstartoval nyní vodní slalomář Václav Chaloupka, který byl v roce 2018 mistrem světa do 23 let, titul mistra světa má pak z roku 2021. V Lee Valley u Londýna jej v druhé polovině září čeká Mistrovství světa ve vodním slalomu. Za svůj projekt si vybral pomoc projektu výzkumu a vývoje léčby Prader-Willi Syndromu na platformě Donio, jemuž by rád pomohl silou své komunity vybrat 200 tisíc korun.
Crowdfundingová kampaň poté vrcholí dnem, kdy sportovec soutěží a celková výše pomoci se odvíjí i od dosaženého výsledku. Sportovec totiž sám stanoví, jakou částkou přispěje podle toho, jak svou vlastní výzvu nastaví. Václav Chaloupka si věří na zlatou medaili. V případě, že ji získá si stanovil, že k cílové vybrané částce přidá 25 tisíc korun. Pokud skončí na druhém až třetím místě, přispěje 35 tisíci korunami. V případě umístění mezi prvními pěti se částka zvýší na 45 a pokud by dokázal postoupit “jen” do finále, přispěl by 50 tisíci korunami.
„Fandation je projekt spojující dobročinnost se sportem, což je krásná myšlenka, která se mi líbí sama o sobě. Jsem moc rád, že mohu pomoci někomu, kdo si to zaslouží jen tím, že se snažím o co nejlepší výsledek v tom, čemu se věnuji každý den a co mě baví,” uvedl Václav Chaloupka.
Forma a obtížnost vlastní výzvy záleží vždy na sportovci, stejně jako výběr konkrétního projektu a také si sám stanoví, jak si odstupňuje výši vlastního zapojení, ať už konkrétními částkami nebo procenty z cílové částky.
Mezi další známá jména, která se do projektu zapojí patří stříbrný olympijský medailista z LOH 2012 v Londýně, vodní slalomář a kajakář Vavřinec Hradílek. Startup Fandation pak vede jednání s několika dalšími sportovci i týmy.
Do budoucna má Fandation ambici stát se pro sportovce platformou podobnou Patreonu či Herohero. Sportovcům dává svobodu věnovat se v klidu vlastní přípravě a rozvoji kariéry, fanouškům zase možnost nahlédnout blíže do života sportovců. Fandation tak sbližuje svět sportu s fanoušky.