Začátek nové éry s názvem Future is Local
Vědomé udržitelné nákupy a podpora téměř třiceti českých i slovenských značek? Jedinečný udržitelný concept store nesoucí název Future is Local se otevřel na Letišti Václava Havla Praha.
Nechte se vtáhnout do atmosféry unikátního designové prostoru, kde se přírodní dřevo snoubí s recyklovanými materiály a díky spoustě živých rostlin se vám tady bude dobře dýchat. Z lásky k místnímu a s úctou k udržitelnosti se na podzim otevřely brány prvního concept storu Future is Local na Terminálu 2 pražského letiště. Projekt se zrodil v hlavách českého vedení Lagardère Duty Free, která je součástí skupiny Lagardère Travel Retail. Jde o ojedinělý koncept i v globálním měřítku.
Future is Local je místo, kde rezonuje udržitelnost i etické hodnoty.
- kvalitní materiály a poctivé řemeslo s důrazem na nejmenší detail
- dědictví a tradice, na které můžeme být právem hrdí
- lokální a udržitelná výroba, ohleduplná k životnímu prostředí i komunitě
Nepřekvapí vás tak, že těmto aspektům odpovídá nejen sortiment, ale i celý koncept a konstrukce obchodu. Design interiéru vznikal pod taktovkou nynějších i bývalých studentů Mendelovy univerzity v Brně. Vše s ohledem na minimalizaci dopadů na životní prostředí, na čemž pracovali s odborníky daných odvětví. Veškeré vybavení vyrobila místní firma – z udržitelných, recyklovaných a repasovaných materiálů, mezi nimiž jsou recyklované dřevo nebo vinylové podlahy z PET lahví. Již nyní je myšleno i na možnost recyklace všech použitých materiálů do budoucna.
V lokálním zboží je budoucnost.
„Myšlenka, na níž jsme celý koncept vystavěli, je jasná: budoucnost je v lokálních zdrojích (zboží, službách, materiálu a hlavně lidech). Ve Future is Local věříme v místní výrobu a poctivé řemeslo, naše dědictví a tradici. Podle toho si také vybíráme naše dodavatele,“ vysvětluje Richard Procházka, CEO společnosti Lagardère Travel Retail Česká Republika. „Veškeré zboží pochází výhradně od českých a slovenských značek, které vyrábí z kvalitních materiálů, udržitelným způsobem, s ohledem na životní prostředí a společnost. Celý sortiment je navíc prezentován v příjemném eco-designu, kde si můžete odpočinout a potěšit smysly.“
Široký sortiment je pro snazší orientaci rozdělen do tří částí – Slow Fashion, Clean Beauty a Dárkové předměty. Pojí je sdílené hodnoty bez kompromisů i unikátní příběh každé značky. Zastoupeny jsou zavedené firmy s dlouholetou tradicí, začínající drobní výrobci i lidé se zdravotním postižením z chráněné dílny. Nechybí jména jako Klara Rott, KAMA, Studio Malíská, Havlíkova přírodní apotéka, Reparáda, ABRAKA, chráněná dílna Chrpa a mnoho dalších.
Jak designová móda, tak přírodní kosmetika zahrnují produkty pro ženy i muže, stejně tak je tomu i u dárkových předmětů. Zajímavý dárek s přidanou hodnotou může najít každý, ať už chce udělat radost sám sobě, nebo hledá originální dárek s příběhem pro své blízké.
Každá značka má svůj jedinečný příběh, s nímž se návštěvníci mohou seznámit inovativním způsobem: za pomoci QR kódů umístěných u polic, věšáků a vitrín jednotlivých dodavatelů. Kdo je načte svým chytrým telefonem, případě tabletem, který v prodejně rádi zapůjčí, bude přesměrován na web s detaily o každém výrobci, jeho nabídce a hodnotách. Žádná značka není anonymní, právě naopak. „Future is Local je obchod určený všem, kteří chtějí vědět více a záleží jim na tom, kde, co a jak nakupují a koho tím podpoří. Transparentnost a informovanost jsou neoddělitelnou součástí udržitelnosti,“ doplňuje Richard Procházka a pokračuje: „Nesmírně nás těší, že se concept store Future is Local podařilo na pražském letišti vybudovat. Jde o další z aktivit, realizovaných v souladu se zásadami udržitelnosti, ke kterým se společnost zavázala, a které naplňuje také tímto způsobem. Již z prvních reakcí zákazníků vidíme, jak pozitivně se k prodejně staví. Proto už nyní přemýšlíme nad dalším rozšířením našich aktivit v podobném duchu.“
Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha k tomu dodává: „Jsme rádi, že jsme společně s Lagardère Travel Retail Česká Republika otevřeli čistě lokální obchod, který je na letišti první svého druhu a jehož koncept je ojedinělý i v globálním měřítku. Téma udržitelnosti prosazujeme dlouhodobě, a proto nám tento koncept zapadá i do strategie celé společnosti. Další rozšíření služeb na letišti v podobném duchu má naši podporu.“