Tématem setkání asociace podnikatelek byly rodinné firmy
Více než 30 úspěšných podnikatelek a manažerek se sešlo ke příležitosti pátého konání exkluzivní Veuve Clicquot Dinner with Conference, pořádané Českomoravskou asociací podnikatelek a manažerek (ČMAPM) a Veuve Clicquot. Hlavním tématem večera byly rodinné firmy a rodinné podnikání.
„Rodinné firmy a rodinné podnikání jsou velmi specifickou oblastí, a to nejen tím, že v ČR de facto minulým režimem vymizela tzv. generační obměna. Vztah k rodinnému podniku a předání rodinné firmy další generaci se vlastně teprve učíme. Musíme si uvědomit, že rodinné firmy jsou jedním ze základních pilířů české ekonomiky a tak by k nim měl přistupovat i stát“, uvádí prezidentka ČMAPM Romana Krejsová. Jejich důležitost by se podle ČMAPM rozhodně neměla podceňovat, stejně jako problematika generační obměny. Právě ta je jedním z bodů, které rodinné firmy v ČR v současné době velmi intenzivně řeší. Nejen na toto téma promluvila Jana Kremlová, zakladatelka a ředitelka společnosti ALIKA, která byla hostem brněnského setkání podnikatelek. Společnost ALIKA, která je dnes největší českou pražírnou ořechů, založila paní Kremlová se svým manželem již v roce 1992 a ve firmě působí i další členové její rodiny. „Bylo mi velkým potěšením představit naši firmu úspěšným manažerkám a podnikatelkám. Doufám, že byl příběh naší firmy, která je již v procesu předávání do rukou našich dcer, pro mnohé inspirací a nadějí v dnešní náročné době, že i když se chvilkově nedaří, je vždycky světlo na konci tunelu,“ doplňuje Jana Kremlová.
Mezi zakladatelky nebo pokračovatelky rodinných firem a podniků patří i celá řada členek asociace. Na akci, která se uskutečnila v kouzelném prostředí restaurace Element, tedy nemohly chybět dámy z firem ŽALUZIE NEVA s.r.o., PROTECO nářadí s.r.o., Plus Projekt s.r.o., Farma Kněžství s.r.o. a další.
Exluzivním partnerem akce ČMAPM bylo jako vždy šampaňské Veuve Clicquot. Právě příběh této proslulé značky je další ukázkou toho, jak důležitou roli při podnikání hraje rodina a její podpora. Bez této podpory a důvěry by totiž podnik v roce 1805 nepřevzala Barbe-Nicole Ponsardin (později Madame/Veuve Clicquot), která se zásadní měrou podílela na jeho světovém úspěchu. Proslula heslem, jež platí dodnes: „Existuje jen jedna kvalita – ta nejvyšší. Madame Clicquot se také vždy řídila slovy: „Každý další den otevírá nové cesty k vybudování lepší budoucnosti.“ Silný příběh této značky podnikatelkám přiblížila ambasadorka Veuve Clicquot pro ČR, Markéta Zázvorková.
Dalším hostem večera byla oblíbená spisovatelka Naďa Horáková, která je autorkou více než 20 knih a podílela se také na scénářích oblíbeného detektivního seriálu Policie Modrava. Detektivní tématika se prolíná její tvorbou velmi často, stejně jako bohatá historie moravské metropole. V řadě svých knih barvitě popisuje život brněnských patricijů i obyčejných lidí. Je velkou znalkyní místní historie a na Veuve Clicquot Dinner with Conference představila nejen svou tvorbu, ale i významnost města Brna.
„Tento večer nebyl jen o sdílení zkušeností a zajímavého podnikatelského příběhu, který mnohé inspiruje, ale také o vzájemném propojení podnikatelek a jejich podnikání. Další Veuve Clicquot Dinner with Conference, která se uskuteční na podzim, opět přinese řadu zajímavých témat,“ uzavírá Romana Krejsová, prezidentka ČMAPM.
Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek
ČMAPM sdružuje podnikatelky a manažerky napříč Českou republikou již od roku 1995. Asociace pomáhá ženám uplatnit se v profesním životě a naučit se jej skloubit nejen s rodinným životem, ale i se svým osobním rozvojem. Jako jediná v České republice je členem celosvětové asociace podnikatelek a manažerek FCEM. Informace o všech projektech najdete na www.cmapm.cz nebo na sociálních sítích pod zkratkou ČMAPM.