Podnikatelský a strategický plán
Podnikatelský záměr musí být vždy primárně zaměřen na provozní udržitelnost projektu. Podnikatelský strategickýplán jenaprostoidentickýs formou,kteréříkáme sociální podnikání. Podnikatelský záměr by mělbýt tvořen podle následujícího konceptu.
- popis záměru
- cíl záměru
- majetkové vztahy související se záměrem
- poptávka po zboží či službě
- technicko-technologická charakteristika záměru (popř. metodologie)
- vstupy záměru (finanční, lidské zdroje atd.)
- dodavatelské vztahy a zajištění
- možnosti využitelnosti leasingu a úvěrů (zvážit, kdy, ano či ne)
- zabezpečení prodeje zboží či služeb (vytvoření vlastní sítě či napojení se síť stávající)
- konkurence a portfolio
- časová přímka kroků (harmonogram)
- požadavky na personál a jeho zajištění
- financování záměru
- cash-flow a výhled výsledků minimálně na dobu 3 let.
- rizikové faktory záměru
- stručný souhrn