V Praze se otevřela nová škola kombinující prezenční a distanční výuku

Mezinárodní škola s renesančním přístupem ke studentům, ale i k prostoru. To je nová škola s názvem Leonardo da Vinci Academy. „Učení bez hranic a podmínek podpoří týmovou spolupráci, ale i individualizovaný přístup a práci na projektech studentů,” říká Věra Komárová, spolumajitelka společnosti Dermacol. Původně vystudovaná pedagožka a také maminka tří dcer stojí za založením školy.

V nové škole se výuka orientuje na žáka, podporuje kreativitu, komunikaci, spolupráci, socializaci, ale také samostatnost a odpovědnost. Důležitou součástí budou i studentské projekty a schopnost pracovat týmově, flexibilně a zodpovědně, bez ohledu na místo a čas. „Vzdělávání bude hlavně prezenční, ale děti mohou studovat bez hranic. Když nebudou moci být ve třídě, mohou se třeba na Pražském hradě učit historii nebo ve Stromovce sportovat,“ říká Komárová s tím, že škola sídlí v coworkingové budově na pražské Národní třídě, kde má pronajato několik místností.

Škola Leonardo da Vinci Academy je tak první školou, která vzniká v prestižním prostoru Albatros patřícího do unikátního řetězce Spaces. „Výhodou studijního prostředí, které bylo vybráno v historickém centru Prahy a ne náhodou právě na Národní třídě, je jeho nezvyklá flexibilita. Studijní prostředí se může kdykoliv přesunout do jakékoliv ze 13 budov v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě či do jiného z 3000 dalších reprezentativních prostor po celém světě,” vysvětluje Komárová. 

Model inspirovaný těmi nejlepšími

Projektové učení je základem tzv. „hybridního modelu“ hlavních dvou konzultantů Leonarda da Vinci Academy Petra Cháry a Libuše Charvátové, kteří působili v prestižní škole Open Gate manželů Kellnerových. „Model vhodně kombinuje prezenční a distanční výuku, pracuje efektivně synchronně i asynchronně v digitálním prostoru. Využívá k výuce nejmodernější technologie a rozmanité zdroje. Prostředí pro výuku přizpůsobuje tématům, flexibilně využívá čas ve škole i mimo ni, exkurze, výjezdy, studium v knihovnách, muzeích či galeriích. Takže pokud dojde k opětovnému zavření škol, budeme připravení pokračovat v takové výuce, která děti bude rozvíjet a bavit,” říká Komárová.

Sama Věra Komárová pedagogiku původně vystudovala a nyní se obklopila lidmi, kteří se ve školství dlouho pohybují. Školu řídí Justin Kilcullen-Nichols, který vedl například Royal School v Rumunsku nebo St. George’s International School v Bulharsku. Většina vyučujících pochází ze zahraničí, mezi patrony školy patří například houslista Jaroslav Svěcený či matematik Karel Janeček, který přislíbil i osobní zapojení do projektu. Hodiny kreativního psaní a literatury bude vést i spisovatelka Barbora Nesvadbová, herečka Zdeňka Žádníková se ujme lekcí řečnictví a divadelní přípravy.

Škola, kterou si vytvoří sami žáci 

Jedním z prvních projektů žáků druhého stupně od  6. do 9. třídy bude vytvořit si vlastní školu. Velký open space dostanou k dispozici k tomu, aby si objednali stoly, židle, dekorace, tabule či knihovnu. Dostanou výklad odborníků, finančních poradců a profesorů umění, aby si třídy a školní prostředí sami vybavili. Studium všech předmětů probíhá v anglickém jazyce, pro české uchazeče je zajištěn kvalitní český program. Cílem je připravit studenty na postup do mezinárodní či zahraniční střední školy.

„V tuto chvíli jsme přijali žáky od 10 do 15 let. Pokud by se někdo ještě rozhodl k nám své dítě poslat, máme ještě pár volných míst.  Děti budou ve třídách maximálně po deseti. Teď víc než kdykoliv jindy potřebují děti individuální přístup. Od září 2022 se Leonardo da Vinci Academy rozšíří o základní první stupeň a gymnázium,” uzavírá Komárová.

www.lvacademy.cz