MOTOSALON bude poprvé hostit soutěž motocyklových kaskadérů
Doprovodný program letošního Motosalonu se mohou v rámci doprovodného programu těšit na adrenalinovou novinku. Na ploše u pavilonu Z brněnského výstaviště se uskuteční soutěž motocyklových kaskadérů. Klání profesionálních i amatérských kaskadérů bude absolutní pecka, slibuje organizátor a kaskadér Adam Peschel.
Co jste si přichystal pro letošní veletrh Motosalon?
Absolutní pecku. Motosalon zatím nikdy nehostil žádnou soutěž motocyklových kaskadérů a to jsme se rozhodli letos změnit. Jezdce z řad profesionálů i amatérů čeká soutěž ve tříminutovém volném stylu. Kaskadéři převážně používají silné sportovní a specificky upravené motocykly, se kterými dokážou od klasické jízdy po zadním kole, přes triky technicky náročné, popírající fyziku až po extrémně dynamické a rychlé drifty. Hodnocení bude mít na starosti zkušená porota. Pro jezdce je připravená veliká plocha s kvalitním povrchem vedle haly „Z“, což jim umožní předvést ty nejlepší triky.
Kdy bude soutěž na výstavišti probíhat?
Od čtvrtku 5. března budou probíhat v aréně volné tréninky. V pátek čekají jezdce kvalifikační jízdy. V sobotu budou probíhat semifinálové jízdy plus velice atraktivní program. Určitě bych chtěl zmínit ojedinělou stunt stavbu Harley-Davidson, driftovací káru se 480 koňmi či show na čtyřkolkách. Nedělní den bude ve znamení finálových jízd a následného slavnostního vyhlášení výsledků.
Na čem vy osobně budete v rámci show na Motosalonu jezdit?
Já jezdím od roku 2009 jeden model motorky a to Kawasaki ninja ZX6R 636 z roku 2004. Ovšem v roce 2018 jsem se rozhodl udělat zásadní krok a pořídit si zcela novou motorku. Je to opět Kawasaki a návštěvníci předloňského Motosalonu jí mohli vidět staticky na stánku. Na letošní výstavě uvidí tenhle báječný kousek na živo v akci. Motorka je unikátní v tom, že je to první profesionální motocykl v ČR postavený ze zcela nového motocyklu a nových či zakázkových komponentů.
Jaký je Váš nejtěžší trik, který na motorce předvádíte, a uvidí jej návštěvníci veletrhu?
Je to „Stoppie Kangaroo 360“ trik, který se mi podařil naposledy v roce 2017. Představte si jízdu po předním kole na motorce, s následným odskokem a dopadem na zadní kolo. V roce 2017 jsem absolvoval dvě operace kolene a od té doby jsem nikdy trik znova nepředvedl. Pokud bude publikum zběsile fandit, mám obavu, že mě k tomu po třech letech vyhecuje.
Jaké jsou podle Vás trendy ve stunt ridingu a kam se tato disciplína za posledních deset let posunula?
Deset let je opravdu dlouhá doba a stunt riding prošel určitě zásadní proměnou. Konkrétně od roku 2009 zhruba do roku 2014 jsem cítil, že se to začíná ubírat hodně technickým až baletním směrem.
Jezdci začali zvládat extrémně náročné triky, ovšem v pomalejších rychlostech. U publika to mělo drobně negativní dopad, zkrátka to vypadalo jako větší nuda. Ovšem od roku 2016 to rozhodně nabralo nové koule - nový dech plný rychlosti a adrenalinu. V tuto chvíli jsem přesvědčen, že se tyto dvě polohy na jedné straně náročné techniky a na druhé dravé dynamiky daly dohromady a stunt riding se stal tím, co já od něj vždy očekával.
Jelikož od roku 2012 pořádám české Mistrovství Czech Stunt Day, které se mimo jiné od roku 2016 stalo také mezinárodním mistrovstvím, snažím se mít zásadní přehled o scéně. A mohu s klidem říci, že po roce 2018, kdy jsme se stali oficiálně největší mezinárodní soutěží na světě, se opravdu stunt riding posunul o několik levelů dopředu a stojí za to vidět soutěž na vlastní oči.