Česká síťovka láme rekordy. Loni se jí prodalo přes sto tisíc kusů.
Síťovka patří k symbolům éry socialismu, ale její historie se začala psát již v roce 1936, nyní je retro hitem. Opět si získává přízeň nejen českých zákazníků, zájem je o ni je i ve světě.
„V loňském roce jsme prodali přes sto tisíc kusů síťových tašek. Od roku 2012, kdy jsme síťovku znovu uvedli na český trh, zaznamenáváme nárůst zájmu každoročně. Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Díky nim se síťovka lehce vejde i do kapsy, s nákupem se ale dokáže roztáhnout do rozměrného vaku. Velký zájem je o pružnou bavlněnou síťovku ve žluté barvě, která se stala nejprodávanějším modelem roku 2019. Co se týče složení našich zákazníků, je překvapivě takřka vyrovnané, zhruba 60 na 40 ve prospěch žen. Od začátku výroby jsme síťovku nepovažovali za ryze ženskou záležitost a jsem ráda, že to tak vnímají i naši zákazníci,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.
Síťovka starším lidem často evokuje dřívější éru socialismu, mladší generace ji ale považuje za ekologický retro hit. „V začátcích byli našimi zákazníky zejména lidé, kteří si síťovku kupovali z nostalgie. Postupem času se ale naše cílová skupina rozšířila. Díky používání převážně přírodních materiálů je rozložitelná nebo ji lze recyklovat. Oblíbili si ji tak i mladí, kterým není lhostejný dopad na životní prostředí a používáním síťovky eliminují jednorázové obaly. I proto jsme rozšířili portfolio o víceúčelové potravinové a svačinové sáčky, v sekci ‚zerowaste' nabízíme i bambusová brčka,“ uvedla Karolína Pechová.
Kouzlo děrované nákupní tašky, která bez problémů unese i dvacetikilový nákup, objevili také v zahraničí. „V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Očekáváme ale, že zájem zahraničních zákazníků poroste. Nyní máme stabilní odběratele v Holandsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a v Anglii. Například na Kanárských ostrovech jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží. Navíc máme mnoho zákazníků, kteří bydlí v zahraničí a vozí síťovky jako originální dárek z Česka,” řekla Karolína Pechová.
Plány pro rok 2020: oblečení ze sítě i luxusní kabelky. „Nově jsme začali spolupracovat se dvěma chráněnými dílnami, které nás samy kontaktovaly, z čehož mám velkou radost. Česká síťovka má také nový projekt, a tím je módní značka Netty studio, která propojuje úspěšné mladé návrháře a síťovku – díky tomu se z materiálu pro nákupní tašku stává i součást módy, ať už v oblečení, nebo luxusních kabelkách. Minulý rok jsme například spustili s módní návrhářkou Vivien Babicovou spolupráci pod názvem „seatbelt bag“, což je její fungující projekt s naší síťovkou. Dalším projektem jsou kožené kabelky s návrhářkou Martou Babkovou, která vystudovala design v Belgii. S ní pracujeme na velmi neotřelých a odvážných módních kouscích. Propojení síťovky s oblečením bude hlavním projektem roku 2020, novou kolekci chceme uvést na český trh už v první polovině letošního roku,“ popsala Karolína Pechová.