V porotě Febiofestu zasedne Jan Saudek
návaný fotograf Jan Saudek. „Enfant terrible“ české kultury, bohém, je známý jak svým dílem, tak svým soukromým životem. V obou případech díky vztahu k ženám, které na něj mají vžznamný vliv.
Svůj první fotoaparát dostal třiaosmdesátiletý umělec v patnácti letech, ale až jeho první manželka Marie mu v roce 1959 darovala přístroj značky Flexaret, se kterým pracuje dodnes. Charakteristickou zeď s opadanou omítkou, která je pozadím většiny jeho ateliérových fotografií, objevil v roce 1972 díky své tehdejší modelce Evelyn Schloss. Původně ji chtěl přemalovat jako plesnivou a nevzhlednou, ale nakonec ji na její radu nechal odhalenou. Stejně jako jsou odhalené objekty jeho fotografií – ženy. Saudek většinu svých fotografií koloruje. V jeho rané tvorbě bylo jeho častým námětem dětství, které později vystřídal příklonem ke stále erotičtějším obrazům. Opakovaně se u něj vrací motiv otevřených oken nebo dvojportrétů ve stylu karet.
Přestože o svých fotografiích mluví jako o romantickém kýči, vystavoval po celém světě (Chicago, Paříž, Milán a další). Spory s bývalou partnerkou Sárou, žijící s jeho synem Samuelem, o negativy fotografií zapříčinily, že nyní v Čechách vystavuje pouze své obrazy. Volně na motivy jeho života natočila režisérka Irena Pavlásková film Fotograf (2015), kde ho ztvárnil Karel Roden. Je dvojčetem komiksového kreslíře Káji Saudka (1935–2015).
Světově uznávaný fotograf Jan Saudek zaujme místo čestného předsedy soutěžní sekce Nová Evropa, která představí desítku režijních debutů mladých filmařů z celé Evropy.